visualguide_header_0

MÚZEUMPEDAGÓGIAI FOGLALKOZÁSOK:
Információ: +3630 0722 208
Email:muzeumpedagogia.fuzerradvany@nofnkft.hu

A kidolgozott programok elsősorban a kastély kiállítótereiben történnek, és az épület múltját, a jelenlegi kiállítás feldolgozását segítiK. 
A foglalkozások ideális befogadása miatt a csoportok létszámát és az időpontot is egyeztetni szükséges!  
Óvodások és alsó tagozatos iskolás csoportok részére

Az elvarázsolt madár

Egy elvarázsolt madarat kell kiszabadítani a gonosz boszorkány átka alól. A foglalkozás egy mese köré szerveződik, melynek során a kastély földszinti terei kerülnek bemutatásra.

Hol lehet a kisróka?

A kisróka bolyongása közben eltévedt az erdőben. Nagyon fázott, ezért bebújt valahová és elaludt. A feladat megtalálni a kisrókát. A küldetés során a gyerekek megismerkednek a parkerdő jellegzetes állataival, növényeivel.

 

Alsó és felső tagozatos általános iskolások részére

Az elrejtett kincs nyomában

A grófnak el kellett hagynia a kastélyát, de értékes tárgyainak nagy részét nem tudta magával vinni, ezért 4 titkos helyen elrejtette azokat. A cél megkeresni az elrejtett ládákat egy-egy térkép segítségével.

Egy platánfa titkos élete            

Alapja az a feltevés, hogy valamilyen formában a növények, köztük a fák is éreznek. A középpontban a park egyik legértékesebb növénye, a matuzsálem korú „Rákóczi” platánfa áll.  A gyerekek fantáziájára és kreativitására lesz szükség ezen foglalkozás során is.

 Felső tagozatos általános iskolások és középiskolások részére

Szállodai mindennapok

A kastély 1938 utáni, szállodaként való hasznosítása meghatározó korszak volt az épület „életében”. A foglalkozás során a gyerekek maguk térképezik fel a hajdanvolt szálloda életét, működését, szereplőit.

„Szelfi vagy nem szelfi”?

A múzeumi óra során a kiállításon megjelenő portrék feldolgozása kerül a fókuszba. Ismerkedés a portréműfaj történetével, azzal, hogy miért készült régen annyi portréfestmény, a családi ősgalériákkal és azok szerepével, a reprezentáció fogalmával, az idealizált-reális portrékkal, miközben meglévő történelmi ismeretekre is építünk. Beszélgetés a szelfi-kultúráról és ezzel kapcsolatban az idealizált ábrázolásokról.